♥ Dag 3 – Mina föräldrar.

2010-11-24 @ 11:25:43<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Min mamma heter Eva Qvist. Hon är född i Augusti -69 och är uppväxt i Vänersborg. Vi hade en bra relation under nästan hela min upväxt. Hon blev sjukskriven ett bra jävla tag när jag gick i högstadiet, vilket gjorde att vi gick på varandra för mycket och relationen sprack i kanterna. Mamma flyttade ihop med sin nya kille Bjarne i Januari (tror jag det var) 2007. Upp till Munkedal. Jag vägrade flytta med så därför flyttade jag till en egen lägenhet i Trollhättan i Oktober 2006. Vi pratade inte alls mycket. Knappt någonting under ett bra tag. Det var väl egentligen inte förän Hugo föddes som vi började prata igen. Vi har alltså inte bråkat nämnvärt, men vi har bara inte pratat. Nu har hon flyttat till Vänersborg tillsammans med Bjarne och jag hoppas väl att vi kan bygga på den fortfarande ganska tunna relationen oss emellan. För barnens skull om inte annat. Jag vill att Hugo och Rasmus ska ha en mormor, lika mycket som jag vill ha en mamma.

Min pappa heter Dick Karlsson. Han föddes i Juli -64 och är även han uppväxt i Vänersborg. Jag har egentligen ingen aning om hur mina föräldrar träffades eller vad någon av dem gjorde som unga. Men mamma var ju 19 när hon fick mig, och min pappa var då 24 så jag antar att deras ungdom gick ganska mycket åt till mig. ^^. Min pappa var... alkoholist är väl synd att säga, men förbannat glad i spriten i alla fall. Han var ju nykter ibland, skötte sitt jobb och gick inte dit onykter eller bakis. Men däremot så tog han varje tillfälle till drickat vareviga dag han var ledig. När jag var liten var jag pappas flicka. Det har mamma berättat. Själv kommer jag inte ihåg så där otroligt många minnen av honom där han faktiskt var nykter. Det är lite tråkigt, men vad ska man göra? 
Min pappa dog i Maj -02. En natt helt plötsligt hemma i vardagsrummet. När vi gick och la oss på kvällen hade han precis gett oss beskedet att han skulle ta över sin brors firma. Lyckan var total och det var en dröm som blev sann för honom. Planerna var många och jag har nog aldrig sett min pappa så lycklig och upprymd. När vi kom ner till frukost dagen efter var han död. Den lyckan blev inte långvarig. Nej vem skulle kunna ha sån tur liksom...

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag minns din pappa så väl, vet att när jag var hemma hos dig och han var hemma så var vi mkt i samma rum han var och han visade oss olika data-spel och en gång hade ni köpt glass från glassbilen och vi fick äta hur mycket glass vi ville och jag var jätteglad för min mamma brukade bara låta oss ta en varsin glass o sedan var det bra.:p haha

2010-11-24 @ 17:36:57
URL: http://lindamandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0