En ledig dag

2010-10-16 @ 13:20:06<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Idag har jag en liten ledig dag. Eller ja, stund kanske man kan kalla det. Stefan och Figge tog med sig Hugo och åkte till ByggMax (Ja, Stefan bor där nu för tiden) eftersom det var någon speciell dag idag så de skulle bjuda på korv. Hugo älskar korv. Haha. Men i alla fall, så fick jag ett tag för mig själv.

Och då kommer ju frågan: Vad gör en mamma när hon får en stund för sig själv? Svaret är i stort sett alltid detsamma. Städar. (Konstigt nog) Men idag har jag storstädat köket och rensat i den där otroligt tråkiga pappershögen som konstigt nog alltid letar sig upp på köksbänken. Det ser så tråkigt ut men vad gör man inte när man är för lat för att sätta in papprena i pärmarna med en gång? :D Haha det är ju jobbigt att gå till städskåpet, plocka fram pärmen och ev tom slå hål i pappret för att sedan sätta det i pärmen och ställa in den i skåpet igen. Nej då är det ju mycket lättare att lägga pappret precis som det är i en hög på köksbänken. *Lata oss* Men nu är högen borta i alla fall. 

Sedan har jag också hunnit med att måla 4 tavelramar så att de kan komma upp på väggen någon gång. Det är så tråkigt att inte ha några tavlor på väggarna tycker jag. Och ännu tråkigare är det när man har tavlor som ligger och väntar på att få komma upp på väggarna, men jag är (återigen) för lat för att orka måla ramarna så de kan komma upp någon gång. Men nu är det gjort. =) Tänkte lägga upp en bild på tre av tavlorna sedan, om Stefan också kan vara lite arbetsam idag och "borra upp" tavlorna på väggen. *Hata betongväggar!*

Nu ska jag sätta mig och grejja med lite kort så det kanske blir någon ordning på dem också. Ska fixa till några julklappar och kanske scrappa lite. Beroende på hur uttråkad jag blir av att sortera kort. :P

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha ;) Ja en eller några timmar fru från barn = med STÄDA och tvätta, tvättar inte jag så tvättar ingen ;) Haha



Sortera kort skulle jag med behöva, Lukas har ännu inte fått något bebis album med bilder. ;( Tycker det är så trååkigt att pilla med men roligt när det är klart men det är ju en annan femma.



Alexander fyller år den 2 November :)

2010-10-16 @ 14:08:40
URL: http://lindamandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0