Jag håller på att bli knäpp!

2010-10-31 @ 14:13:48<3<3
Dagboken, 2 Kommentarer<3<3
Jag fattar inte varför Hugo har så svårt att komma till ro och sova på dagarna. Nu har vi hållt på och försökt lägga honom (bråkat med en skrikande unge) i en timme. Det här funkar fan inte. Och då kanske det är folk därute som tänker 'ja men låt honom vara uppe då. Han kanske inte behöver sova eftersom han inte kan somna.' Så är inte fallet. Han måste sova för att inte vara helt hysterisk på eftermiddagarna. Han är en riktig pina om han inte får sova! Han är hur trött som hellst men vägrar att låta sig själv komma till ro. Han hittar på än det ena än det andra för att slippa. När han hade spjälsängen var det ju liksom bara att sätta ner honom där så somnade han efter en liten stund. Men det går ju inte nu när han har en vanlig säng. Nu springer han omkring och hämtar leksaker, går ut ur rummet, tänder och släcker lampan, blir halft hysterisk över att Mongo inte vill ligga brevid honom i sängen när han kastar sig på honom om och om igen oavsett hur mycket vi än säger till. *Sliter mitt hår i galenskap*

Till detta hör ju också att Hugo vägrar att tillåta Stefan att natta honom. Det är helt sjukt vad anti han är det. Men så fort Stefan går in för att natta honom så tar det fem till tio minuter så sover ungen. Alltid. Och det är väl det han vet antar jag. Att om pappa kommer så kommer han att sova, mamma kan man driva till vansinne... *Suck*

Jag hittade i alla fall några bilder från i fredags. Hugo hade vält ut min korg med klädnypor och byggde en tågbana. Han berättade för oss att här på kör tåget. =) Han är djupt koncentrerad så därför ser han inge vidare glad ut på bilderna. Det har han efter mig. XD




Kommentarer
Postat av: Marie [Mamma till William & Linus]

Ja det hänger ju lite på Linus också, om jag känner att jag vågar ta med mig honom :) Men vi kan ju höras om de lite längre fram

2010-10-31 @ 14:41:47
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch, ja de är riktigt jobbigt!

Och ja jag förstår precis att han behöver sova även om han springer runt som en tok, vet själv när man har folk här o försöker lägga Lukas och han vägrar o tjuter o har sig och det säger "Men låt honom vara vaken han verkar inte vara trött" Men så är ju inte fallet, De MÅSTE sova annars slutar det med en arg, grinig unge som tjuter för allt...

Alex får Lukas att somna fortare än vad jag får också, men jag tror de lär sig. Mamma kan man köra med och pappa funkar de inte på ;) Haha.



PUSS

2010-10-31 @ 17:58:32
URL: http://lindamandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0