JAAA!!! ^^

2010-09-27 @ 15:41:15<3<3
Dagboken, 3 Kommentarer<3<3
Hugo kom hem ifrån dagis. Satte sig i soffan och tittade på mig.

Hugo: Titta ovia? (förklaring kommer längre ner) 
Jag: Ska vi se på tv?
Hugo: Ja, Buck!
Jag: Ska vi se på cars? På Buck?
Hugo: Ja, cars.

Fan va underbart det är när Hugo själv börjar fråga efter någonting annat är alltid samma sak. ♥



Förklaring till varför Ovia betyder tv:
På barnkanalen går det ett program om en gris som heter Olivia. Och det går efter Rorri så vi har sett det ett par gånger. I introt till detta program sjunger de Olivia i olika tonlägen och melodier vilket gjorde att Hugo ganska tidigt lärde sig säga Olivia. Allt eftersom han gjorde kopplingen mellan ordet Olivia och tv; alltså Rorri, så började han kalla tv för Ovia (Olivia). Och det hänger liksom fortfarande kvar fast än Stefan och jag kämpar med att lära honom säga tv. ;)


Och med tanke på Buck; så har Hugo fastnat för Blixtens chaufför, Mack.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jaaag haaatar den griisen ;O

haha, den låten går å går i huvudet dagen i ända!!:)

2010-09-27 @ 18:16:22
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Angelica

2010-09-27 @ 18:42:54
Postat av: Angelica

Anthon älskar Olivia :)

2010-09-27 @ 18:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0