Lady Dahmer

2010-09-07 @ 12:34:37<3<3
Dagboken, 9 Kommentarer<3<3
Jag tänkte att eftersom jag har gått runt och pratat en hel del med folk om några av de kloka inläggen som Lady Dahmer har gjort. Men som tyvärr inte alla har läst, *Piiik Marita!* :P Så lägger jag upp länkar på dem här. =) Bara att klicka in och läsa.

Ett litet inlägg om det där med att "säga förlåt och så är allting bra".

Ett lite längre inlägg om det där med att säga förlåt och vad det egentligen är vi behöver tänka på. Fast det är ju lite trixigare så klart. ;)

Ett inlägg om att vi inte behöver agera hönsmammor hela tiden för (And I Quote:) "Pain is a great teacher"

Tre jättebra inlägg som jag tycker slår huvudet på spiken. Inlägg om sådant som egentligen alla borde känna till och tänka lite extra på; men som ingen egentligen gör. Det är inte någonting som vi fått lära oss eller som någon tar upp och diskuterar för att allt är redan "bra". Vi ska säga till våra barn att vara försiktiga hela tiden och barnen måste säga förlåt. Fast de egentligen inte har en aning om vad ordet betyder; Mer än att det gör allting bra igen...

Men det är ju så vi har blivit uppfostrade och lärda att man ska uppfostra och lära ut. Det är ibland bra att någon kommer med ett inlägg om några av världens mest naturliga grejjer, för att vi ska reagera på, och tänka på att det vi gör, så man alltid har gjort, kanske inte är så där jävla bra ändå...?

Vad tycker ni? 
Im dying to see your reactions! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Nej men såg ni oss, fasiken att vi missade er!! Vart och när?? Jag sa till robban att vi får titta lite efter er eftersom jag visste att ni skulle vara där, hihi!!



Nej vi har några alternativ tror jag. Vi hoppas på "snuva i höften" för det är inget farligt och det går över av sig självt men det som talar emot är den höga febern (fast som nu gett med sig) och sen att den kommer bara efter en förkylning eller dylikt och han har ju inte haft något sånt på jätte jätte länge. men vi hoppas på det iaf. Sen andra alternativet (som inte alls är säkert) men det kunde finnas en risk att det var en infektion i skelettet. Men det får vi innerligt hoppas att det inte är.

2010-09-07 @ 12:52:58
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Har läst alla inlägg(sedan Marita tipsa; -08 tror jag) denna sköna dam skrivit och visst är de skönt att någon skriver de man själv bara tänker : )



Hampus är uppfostrad med; Ojdå, Upp igen. Ramlar han så gör han, men får han aldrig testa så lär han sig ju inte heller. Att han gått och blivit nojjig över smuts skyller jag på min mamma...



Att säga föråt har blivigt viktigt för Hampus sedan han började förskolan. Är han lite elak så kommer han efter en lite stund och sägar att han är snäll och förlåt. Så jag tror allt (hoppas) att de är så att han tänker till lite innan han kommer och säger det. Säger de aldrig med en gång, utan som sagt efter lite begrundning.

2010-09-07 @ 13:24:55
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Linda

Hehe en grej jag som förälder reagerar på nu är föräldrar som säger " Kom nu " och barnen lägger sig ner och föräldarna säger " jag tänker inte komma å hämta dig" barnen ligger kvar och sedan kommer föräldrarna o hämtar dom.

Som igår när vi var på Ikea så var det en 3 åring som la satte sig ner på marken och mamman igonera det o sa att hon inte tänkte hämta henne, ungen la sig ner och mamman struntade i det, sedan började ungen slicka på marken och då gick mamman till henne och blev jättearg och lyfte upp henne.

Så då är frågan när man säger till ens barn att man inte tänkte hämta dom hur långt ungen får gå innan man måste göra det.

För ungar lär sig ganska snabbt föräldrarnas "tomma hot" för jag tror många och jag tror inklusive mig kommer köra många gånger med " jag tänker inte komma och hämta dig " men inte stå fast vid de tills Lukas inser att jag faktiskt inte gör det.



En mamma här utanför vårat fönster körde det och ungen satte sig ner, mamman forstätte gå, ungen satte sig ner i en vattenpöl, mamman fortsätte gå.

Ungen la sig ner i vattenpölen och mamman fortsätte gå.

Ungen reste sig upp och gick snällt brevid mamman.

Tror många föräldrar skulle bli helt galna om dom såg en mamma strunta i sin unge som la sig ner i en vattenpöl, men jag tyckte det var rätt coolt för ungen lär ju inte göra om de något mer :)



2010-09-07 @ 13:27:13
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Linda

Jo precis =)

Jag kan ju inte riktigt säga hur jag kommer göra i alla lägen med Lukas, man kan ju sitta och säga " jag tänker minsann göra så o så" men jag har ju inte varit med om något sånt så jag kan ju inte sitta och föreläsa vad jag tycker funkar bäst än :D

Men jag hoppas att jag inte blir sån som låter sina barn göra precis hur dem vill, hotar med tomma hot och sedan ger med sig, Klart det kommer hända men det finns ju gränser :D

2010-09-07 @ 14:12:14
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Marita tipsade mig om hennes blogg 2008 tror jag. Sedan dess har Lady Dahmer legat på bloglovin : )



Som sagt det är inte lätt att veta vad som försigår i dessa små huvuden ibland. Men man får ju försöka att spekulera kring de.

Man får ju utgå från sitt barn och sedan försöka att göra det man tror är bäst för sitt barn. Varje barn är en individ.



Pontus kan somna själv i sin säng, men Hampus vill ha närheten av någon annan brevid sig. Alla är vi olika : )

(och tack o lov för det)

2010-09-07 @ 14:28:12
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha men attans då =) Vi gick in ganska så precis efter er isåfall :) Du får skrika på oss nästa gång, hahaha.



Hm jo det har också funnits i tanken men som sagt, tur febern lagt sig. Hm ja snuva i höften är precis som det låter typ, haha. Man är förkyld i höften som en liten infektion som går över av sig själv. Tydligen inte allt för ovanligt efter att man varit förkyld. Men då ska man ha lite lite feber. Typ ligga runt 38 också. Ja det är knepigt.

2010-09-07 @ 18:41:04
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Jeanette - Tävling pågår

jätte bra - och jätte fin blogg du har forövrigt... mysigt huvud ;D

2010-09-07 @ 20:48:02
URL: http://babydjungeln.se
Postat av: Haval B Aziz

Hallå där ! :), hur är det läget med dig idag då?,kjamen kjamen ^^

2010-09-09 @ 10:58:38
URL: http://havii.blogg.se/
Postat av: Emma

Nä jag tror inte det är någon fara. Brukar lösa sig ganska så bra :-) Vi ska på återbesök nästa vecka och är det fortfarande kvar så får dom väl göra mera undersökningar. Vi har fått tag i en riktigt duktig läkare som inte kommer ge sig fören det försvinner eller vi får reda på vad det är :)



Vad önskar sig föresten Huugosen? Du kan la fråga honomm, hihi

Kraam

2010-09-09 @ 17:02:28
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0