Apa

2011-12-14 @ 01:24:17<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3

Idag var vår bvc-sköterska jättetrevlig och snäll... Vet inte riktigt vad det är med henne om jag ska vara ärlig! Och vad beträffar bytet så frågade jag i receptionen och svaret jag fick var att det är bäst att jag säger det till min sköterska själv. Ja tack! Jag känner verkligen för att själv berätta att jag inte vill ha henne längre och vill byta. Det var ju inte alls därför jag gick till receptionen i stället för henne med en gång! -.-'
Anw så bestämde jag mig för att avvakta lite eftersom jag ändå inte kunde få någon lättare väg, och hon var så väldigt trevlig och förstående idag. Så vi ser efter ettårskontrollen då...

Skrutten hade växt också. 71cm och 8,8kg. Det är en ökning på 1kg och 2cm så nu är han 'back on track' igen.
Det blir lite krångligt att förklara utan att se på kurvorna men han följde i alla fall en kurva från födseln ock sedan började han hoppa lite upp ock ner och till slut tog han ett jätteskutt och hoppade upp en kurva som han höll i någon mån för att slutligen stanna av, och gå tillbaka till den ursprungliga kurvan igen. Ja det ser ut så nu i alla fall... Vi får se hur det ser ut om två månader. :)

Han fick en hemsk hosta i går också som jag tog upp idag. Och otroligt nog så började han hosta där när jag pratade om det... Sånt händer ju typ aldrig! Men i alla fall och sköterskan tyckte att det lät som krupp-hosta. När läkaren kom så bad hon honom lyssna lite extra och det gjorde han. Men han sa att det nig bara var att han var snorig.
Jag envisades lite extra och menade på att brorsan hade det jättejobbigt när han var i den här åldern och var tvungen att få astmamedicin flera gånger om dagen för att lätta. Och då ville läkaren lyssna när Rasmus satt upp också. Då tyckte han också att det mest var högre upp men att det verkade vara på väg ner i lungorna och skrev ut bricanyl. (som jag givetvis glömde hämta ut...!)
Jag suckade lite när läkaren sedan gick och berättade hur det hade gått med Hugo och att vi fick bricanyl till honom också men att det inte hjälpte. Sköterskan sa att vi skulr körs på detta i Max en vecka och om inte hostan hade försvunnit om en vecka sp skulle vi komma tillbaka flr en remiss till näl.

Jag känner att jag hellre kollar upp det här innan det blir så jobbigt som sist. För att slippa lidande för allihopa liksom. Ingen mår ju bra så länge någon mår dåligt. <3 mammas lilla skrutt.

Avslutar med lite bilder på en apa jag virkar just nu. Fattas öron men sen är han klar och ska flytta med ugglan hem till en vän. :)


Kommentarer
Postat av: Agneta F

Bra att hon var trevlig denna gången i alla fall.



Det är rätt, stå på dej eftersom Hugo har varit likadan. Man mår inte bra själv när ens barn inte mår bra. :-/



Jättefin apa förresten :-)

2011-12-14 @ 15:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0