En hel jävla vecka, redan!

2011-02-22 @ 19:41:14<3<3
Dagboken, 3 Kommentarer<3<3
Det är inte klokt! För en vecka sedan satt jag här hemma och knåpade ihop det sista inlägget innan Rasmus valde att kika ut. Känns konstigt att det redan har gått en vecka. Skumt. 

Jag som trodde att Rasmus ville vara ett rutinbarn som hade en sån där inbygd mat och sov-klocka. Jag hade lite fel. ^^ Eller i alla fall har han inte följt den inatt. Sen vi kom hem från EVA så har han börjat en hungerperiod vid 6-7 och sedan ätit fram till 1-3 på natten. Sedan har vi sovit fram till 7 då vi satt oss och ammat till 8-9 typ. Men inte inatt inte. Igår så ammade jag inna och efter läggningen av Hugo, runt 7-8 alltså. Sedan stenslocknade Rasmus. Eftersom han har följt det där schemat tidigare så satt jag uppe och väntade påatt han skulle vakna och börja äta i princip. Men vid 11 var jag så trött att jag trodde jag skulle dö. Då väckte jag Rasmus för att han skulle äta så jag kunde gå å lägga mig. Men ack det skulle jag inte ha gjort. För det första så blev jag sittandes i amningsställning fram till 1 och sedan vaknade han en gång i timmen fram till klockan var 8 och Hugo vaknade.

Det blev att slänga ihop oss och gå ner å kånga ut vagnen för att Ta Hugo till dagis idag. Men det blir nog inget dagis i morgon tror jag. Idag jobbade Stefan och jag kände att jag var tvungen att skicka iväg honom så jag kunde sova en liten stund. Hugo hade ju en höjd temp i går men verkade må bra idag och tjatade om att gå till dagis. Men i em har han knallat tillbaka till hosta och lite värme tyvärr. Men i morgon är Stefan ledig så då är det ju absolut inga problem att ha honom hemma. Och sen så hoppas jag innerligt på att få sova lite mer inatt också. XD Men det är ju ingenting man ska ta för givet.

Nej nu ska jag gå å göra mig lite kvällsmat innan det är dax att gå in och natta Hugo eller att Rasmus vaknar och vill börja äta. :P Mycket att göra på kvällarna ;)

Kommentarer
Postat av: Marie [Mamma till William & Linus]

Du har inte testat o liggamma han i sängen.. ?

2011-02-22 @ 20:53:41
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: ronja

min tjej åt en gång/varannan timme första veckorna ca 15-20 min per gång:P nu är det var 3;e timme ca 30 min.



Så kan förstå att du är trött stackare :)

2011-02-22 @ 21:11:05
URL: http://tinkels.blogg.se/
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Pontus ammade konstant de 4 första dygnen. De var inte mycket "lägga ner" tid då. Fy bubblan, fick ju inte sova något : (

Hoppas att han snart får lite bättre mat tider, brukar ju rätta till sig när mjölken stabiliserat sig : )

2011-02-23 @ 07:35:04
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0