Blöjbyte

2011-01-14 @ 16:41:00<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Hugo: Många bajs!
Stefan: Mycket bajs...
Hugo: Ja, många bajs!
Stefan: Mmm...
Hugo: Två bajs.
Stefan: Njaa... det är bara väldigt mycket bajs...
Hugo: Nej två bajs!
Stefan: Jasså, är det två?
Hugo: JaaA!

Haha skönt att man kan få sig lite sköna skratt ibland! ^^ Sötisar liksom.

Igår kväll gick jag och la mig i tid för att jag skulle vara pigg idag när jag hade hemtentan. Men tror ni att jag fick sova? Nej då... Inte kunde det väl slå så bra. Hugo har spytt hela natten och jag och Stefan har fått turas om att tvätta av oss/honom och bädda rent i sängen. Härligt. Jag har fått tre timmars sammanhängande sömn inatt annars bara lite småsnuttar in emellan. När klockan ringde vid 8 i morse var jag helt död! Och då kom Hugo upp ur sängen och ville ha lite vatten. Som han genast spydde upp.

Vid halv nio kunde jag sätta mig vid datorn och kika på uppgiften och ja, jag fattade ingenting! Jag hörde av mig till Linda och Johanna och hörde om de hade fattat någonting. Inte då. Linda sa att Linda och Sussi hade hört av sig till henne också och inte heller de hade förstått vad uppgiften gick ut på. Härligt! Underbart med flummiga lärare. NOT!

Det han hade gjort var att han hade delat upp uppgiften i två delar, del 1 och 2. Sedan hade han delat upp den första upp giften i 1A och 1B och 1A i 1A 1,2 och 3 och samma på 1B.
Uppgift två hade han delat upp i 2A och 2 B.  Va fan liksom? Skriv fler uppgifter då istället för att bena upp allt i oändliga bitar!! Och det var så konstigt formulerat så man visste liksom inte hur uppgiften var uppdelad innan man läst igenom uppgiften säkert tusen gånger.

Jag hade också stor hjälp av Johanna. Vi har suttit på msn och diskuterat fram och tillbaka om allt möjligt från upplägg till innehåll. Skitbra. Att prata med någon hjälper verkligen till att öka förståelsen och tankarna kommer igång om hur man kan göra.

Nu är i alla fall uppgiften klar och inlämnad. Egentligen är det lite över en timma kvar innan den ska lämnas in men jag orkade inte längre. Nu kändes den klar och då var det bara att skicka in den. Så får vi se om jag blir godkänd eller inte. Det värsta som kan hända är ju att jag får omtenta på den och det är väl inte hela världen. ;)

Eftersom Hugo har spytt hela natten så blir dagen inte riktigt som vi hade planerat. Det blir istället en lugn hemmakväll med familjen och hoppas att det inte kommer någonting mer ur Hugo. Han har *peppar peppar* inte spytt någonting sen ca 12-tiden. Och han har fått i sig lite gröt med blåbär och lite vätskeersättning och lite vatten. Så vi hoppas på det bästa. Vi hoppas även på att inte jag eller Stefan ska åka på skiten och bli liggandes också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0