Dubbelstickning

2011-07-31 @ 01:38:19<3<3
Dagboken, 2 Kommentarer<3<3
Annars så har jag hittat en annan väldigt intressant grej på internet... (Va mycket roligt man kan hitta där!) Dubbelstickning. Man stickar både baksidan och framsidan samtidigt. Ofta har jag väl fattat det som att man stickat mössor? Men de blir i alla fall vändbara. Så det är en färg på ena sidan och ett tryck men på andra sidan så är det "tryckfärgen" på bakgrunden och "bakgrundsfärgen" på trycket. :D Jag är ganska trött men ni fattar nog.

DETTA måste jag ju pröva! Jag tror bestämt att min kusin inte alls får någon klänning i pressent, hon får nog en mycket bättre för årstiden vald present, Mössa. (Eller kanske inte eftersom hon fyllde nu i Juli...)

Här är lite av min inspiration, lite rändom bilder jag hittat på internät. ;)











Kommentarer
Postat av: LinneaEleonor

Hej Amelie! Roligt att höra från dig! :) Hoppas att du mår bra och din familj likaså!



Jag hittade beskrivningen på hur man virkar ihop dom här:

http://www.flickr.com/photos/90733686@N00/page34/



MVH Linnea

2011-08-01 @ 09:14:41
URL: http://linneaeleonor.bloggerska.se
Postat av: Ozzan

Angående bloggdesignen! JO men visst! Det vore jättesnällt, är du hightech på sånt alltså? :) Men det hade du väl kunnat få ^^ Hihi.



Okej. Virka och sticka är jag värdelös på, men jag kan brodera ibland, det går i perioder, korsstygn, så så avancerat är det ^^ Men tårtor! ÅH! Helt underbart, eller mest gillar jag dekorationen, så jag har tänkt att jag ska bli en jävel på snygga cupcakes.. :D Men scrapbooking är ju också en hit. Patrik hatar det. Han hittar glitter överallt efter jag vart framme med sakerna, men det behöver ju nödvändigtvis inte vara jag.. ^^

2011-08-01 @ 11:31:46
URL: http://sweetmess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0