Ett steg och en 7 tand.

2012-01-09 @ 16:06:10<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Det går frammåt för Rasmus och det känns faktiskt väldigt bra. =) Nu är han elva månader om en vecka och idag tog han ett steg helt på egen hand. Den 23 December tog han tre steg till mig från Maritas famn men efter det har det inte hänt ett skit faktiskt. Jag är inte orolig och jag pressar honom inte på något sätt. Han har väl bara samlat krafter och mod för att pröva att gå igen eller något sånt. ;)
Och idag ställde han sig upp med hjälp av en stol. Släppte stolen och tog ett steg helt själv. Stefan såg det och sa "se där ja!" Och då la ju Rasmus naturligtvis fokus på honom och satte sig ner igen. Typiskt. Men det är väl på väg lite smått. :P
Och den 7 tanden tittade ju fram häromdagen. Den spökar fortfarande och gör ont dock... Eller så är det kanske den 8 tanden som känns istället. Det är svårt att säga. :/

Det snöar ute! :D Och jag har planerat att jag ska försöka gå ut med Hugo och Timja om det kommer tillräckligt mycket snö.... För jag tänkte testa att hon drog honom en bit i pulkan. =) Jag tror att det hade varit nyttigt och roligt för dem båda två. Men det kräver ju förståss att det kommer liiite mer snö än det faktiskt har gjort nu. :P

Hugo har någonting på gång också. Jag känner inte riktigt igen honom... Han är så otroligt gnällig och pipig och jag har försökt lägga honom lite tidigare de senaste dagarna för att han ska ta igen lite sömn om det är det som är grejjen... Men det verkar inte hjälpa. :/ Och inatt vaknade han vid 1 och tyckte att det var dags att gå upp... Sällan. Haha jag hade ju fan inte hunnit gå å lägga mig än! :P

Men men jag har en kille som i alla fall är lite glad över att det faktiskt är lite snö på backen. =)



It moves forward for Rasmus right now and it actually feels very good. =) In a week he will be 11 months old and today he took a step all by himself. December 23 he actually took 3 steps from Marita to me but after that nothing has happened. I'm not worried and I'm not pushing him in any way. I guess he has just waited, collected strength do try it out again or something like that. ;)
And today he stood up holding a chair. He let go of the chair and took a step forward. Stefan saw it and said "Look at that!" And of course Rasmus focused on him and sat down. Typically. But I guess he is on his way to learn how to walk. :P
An his 7th tooth actually popped up the other day. Its still haunting him an hurts tho... Or it could be the 8th tooth hes feeling. Its kind of hard to tell... :P

Its snowing outside! :D And I'm planning to take Hugo and Timja with me outside if its snows enough... Because i was hoping to try the sled. =) I think it would have been good and fun for the both of them. But it has to come a bit more snow than it is now. :P

Hugo has something going on too... He is so whiney and cries all the time and so on, i don't really recognize him at the moment... I tried to put him to bed a little earlier in case he needed more sleep but it doesn't seem to help. :/ And tonight he woke up at 1 an thought it was time to get up... No way. Haha I hadn't even gone to bed at that time! :P

But anyway... I have a boy that is pretty happy that the snow seems to be on our doorstep. =)


Kommentarer
Postat av: LinneaEleonor

Hej Amelie!

Malte fyller ett år om typ två veckor!



Hoppas det är fint med dig, det verkar så här i bloggen! Och förresten, jag gick inte förrän jag var 14 månader ;)

2012-01-11 @ 12:39:32
URL: http://linneaeleonor.bloggerska.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0