Lördagkväll

2010-11-06 @ 21:47:39<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Hugo ropade precis. (Jag har nyss lagt honom) MaaammaaaaaA! Och när jag öppnade dörre n och frågade vad han ville, svarade han "täcke." Haha. Hade det allvarligt inte vart lättare att ta på sig täcket själv än att ligga och ropa på mig? :P Men men han fick täcke och blev nöjd. Hoppas att han somnar snart då. =)

Idag har jag gosat en hel massa med min älskade son. Jag har läst ett kapitel i en lärobok och spacklat resten minus en kortsida i barnkammaren. Det känns som om det går framåt nu i gen. Men så är det ju som så i den här familjen. Vill man ha någonting gjort så får man göra det själv. Stefan har väl spacklat en fjärdedel av allt som är spacklat typ. Min latmask! Men jag har lämnat en del åt honom. Jag fixar inte att klättra upp och ner på stolarna så jag har bara spacklat så högt som jag når. Annars befarar jag att jag inte kommer  att ha kvar min rygg i någorlunda skick. Jag känner av det en hel del bara att böja sig det lilla man gör när man når... Så Stefan får ta där uppe. Men bra kommer det nog att bli. Nästa projekt är ju slipningen. Det är inte så förbannat kul. Men så är det ju om man vill ha det fint. 

Vi ska åka till en färgaffär någon dag här snart också hoppas jag. =) Köpa färg till Hugos säng och grundfärg till barnkammaren. Så måste vi väl köpa takfärg också. Men jag vet inte riktigt hur vi ska lösa det med spacklingen i taket. Den måste nog Stefan fixa... eller någonting. Jag når ju inte ens taket om jag så står på en stol på tå. Så hur ska jag kunna spackla där? Hmm... Jag får sparka honom i baken sedan. =)

Nej ni är det sluttjatat här. Jag tänkte hoppa in å spackla lite till innan jag kryper till kojs. Här har ni i alla fall lite bilder på min älskling som jag tog idag. <3








Han ser inte så glad ut på bilderna. Han har kommit in i någon fas där han måste hålla i kameran typ. Och eftersom han inte får det så blir han lite gnällig när kameran kommer fram. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0