Anna Lena har rätt...

2011-12-27 @ 19:48:40<3<3
Dagboken, 2 Kommentarer<3<3
Jag har varit jävligt dålig på att uppdatera det sista. Men antingen så har det inte hänt någonting, eller så har det varit fullt upp! Helt sjukt. Allting smockar sig och det kan ju inte hända någonting åt gången liksom.. Hehe.

Men nu har det ju varit jul... Det är klart att det har varit fullt upp då. Så har väl de flesta det över julhelgen? =) Men det har varit en bra julhelg! Den 23 var otroligt stressig för jag är ju precis som de flesta andra, jag väntar till sista minuten med allt. Så i fredags så stod jag här med en lägenhet som skulle storstädas, mat som skulle lagas och godis som skulle bakas. Sedan allt det där vanliga som att hålla koll på barnen, måltider, gå ut med hundarna. Ja. Och Stefan... Hmm. han jobbade förmiddag så han slutade ett. Men det KÄNDES som om han inte var hemma förän fem. Undra hur det kommer sig? I alla fall... 

Den 24 firade vi jul med Stefans familj hemma hos hans moster Annica. Vi var där vid tolv och skulle äta vid ett. Men det gjorde vi ju så klart inte. :P Då var ju inte alla och allt klart än. Men vid halv två satte vi oss ner så vi blev inte så "försenade". =)
Sedan kom Tomten och delade ut alla julklapparna och Hugo var så duktig och gav alla sina nappar till Tomten. Han sa till Tomten att han skulle ta med dem till barnen. =)
Hugo har ju inte använt napp sen i våras, och tanken var ju egentligen att han skulle ge dem till Tomten förra året men han var inte riktigt redo då. Sedan tänkte jag att han skulle ge dem till Lissebergskaninerna i sommras, men vi åkte aldrig till Lisseberg i år. :S Så därför fick det bli såpas sent.... Men det spelar ju ingen roll. =)

Den 25 firade vi jul här med Stefans pappas släkt och hade det mysigt. Delade ut lite julklappar och alla var nöjda och glada. Tom Rasmus var nöjd fram till ca nio. Då var det bums i säng med honom... Men inte somnade han för det. Han låg och myste med pappa och sedan kom de ut igen när gästerna hade gått. Men Rasmus la jag igen ca 15 min efter att de kommit upp och då stensomnade han så han var visst ganska trött. Var nog bara svårt att komma till ro med allt folk här.

Den 26 åkte vi hem till Stefans mormor och morfar och åt kalkon. Mums. Även då var barnen goa och glada. =)

Jag antar att ni undrar när fan vi träffade min familj? :P För er som inte vet det så firade vi jul med min familj den 4 advent. =) Eller ja, det var ju bara de som vi byter klappar med så Mamma, Brorsan, Mormor och Veronica. =) Det räcker gott och alla vad nöjda och glada.

Vi har alla fått superfina presenter som vi är jättenöjda med! Tusen tack till alla! ♥
Nu återstår ju bara att röjja upp efter allt och förbereda inför Nyår. :P Vad ska ni göra på nyår?


Vi klär granen


Rasmus är... med. :P


Sista chokladbiten. :P


Julfin i nya pyjamasen. =) 
(Potatis är väldigt intressant)


Sista chokladbiten
(Full koncentration när vi letar luckor...)


Sista paketet i kalendern


Nämän... Tomten hade vart i strumpan! :P
Och lagt en chokladtomte...


Och ett paket! =)


Jättebra tavla! =)


Barnen väntar spännt på att Tomten ska börja! =)


Tomten får Hugos Nappar 
(Det är ju fan inte EN napp!! :P)


Tomten får kramar och tack av alla barnen. =)



Kommentarer
Postat av: M

Så fin han blev i pyjamasen.. :)



Ja, AnnaLena har rätt, du behöver uppdatera lite oftare faktiskt.. Tänk på att jag är jätteledig nuförtiden och behöver förströelse på dagarna, så uppdatera ofta!!! ;)



Puss å kraam!!

2011-12-27 @ 22:39:53
Postat av: Anonym

..och varför har tomten horn å ett järnrör? Är han en djävulstomte som ska slå ner alla barnen som INTE varit snälla..??

2011-12-27 @ 22:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0