Önskedröm

2011-01-16 @ 16:13:02<3<3
Dagboken, 5 Kommentarer<3<3
Jag vaknar en hel massa gånger under en natt. Det betyder att jag också drömmer en hel massa olika drömmar på en natt. En av mina drömmar i morse handlade om att jag gick på toaletten och upptäckte att slemproppen höll på att "lossna". Jag blev så glad att jag vaknade. Men så snart jag vaknade förstod jag ju att det var en dröm och jag tänkte att 'jag kollar det sen när jag sovit klart'. Men tyvärr så har jag inte upptäckt några tecken på att det skulle ha hänt någonting alls. :(

En del av mig vill verkligen att allt ska sätta igång idag. Nu. Gärna igår... Men en annan del av mig tycker att nu är det ju idag tre veckor kvar till BF och i morgon 2 veckor kvar till vecka 40... Sista veckan. Jag kan vänta den tiden liksom. Rasmus kan få ligga där inne och tjocka till sig det sista innan det är dax att komma ut. Men han får gärna göra som Hugo och komma ut dagen innan BF. Jag vill inte gå över tiden och absolut inte för länge... ^^ Men vem vill det liksom?

Kommentarer
Postat av: Linda

Tror inte du behöver oroa dig :) Enligt statestik så föder man ungefär alla barn samma vecka som de första barnet :) Så när jag väntar mitt andra barn så kommer jag antagligen också födda det i vecka 42 :)

En kompis till mig väntar sitt 4 barn och hon har fött alla sina barn i vecka 38 :) Så om jag får gissa så tror jag Rasmus kommer runt BF precis som Hugo :D

2011-01-16 @ 16:38:15
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Tycker nog allt att han får komma. Ett annat datum än 5:e ; )

Men hoppas att du skall slippa gå över. Här här ju båda kommit 40+6...Så de är ju inte.omöjligt att kroppen är inställd på att dina skall komma 39+5.haha

2011-01-16 @ 16:52:47
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Linda

aha, men då kan de nog bli lite hur som helst faktiskt. För jag har hört att om ens arv är så i Mönster med alla barn så blir de så för en också. Typ alla mammor i min slälk mostrar,kusiner etc har fött sina barn i vecka 42 och ibland 43 när man fick gå över 42 veckor innan man blev igångsatt ;) Så mitt beräknade BF nästa grav kommer jag ju räkna med vecka 42 igen :)

2011-01-16 @ 17:31:15
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma till William & Linus]

Mina kom när jag fått tid för igångsättning haha, det är mitt knep ;P William kom ju i 42+2 och sen Linus i 38+1

2011-01-16 @ 21:12:40
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Linda

Jo precis, på ditt Mykidoo kläder så såg jag inte mkt som jag ansåg var alldeles för flickigt eller pojkigt.



Jag anser precis som du att genus handlar om att ge sina barn valmöjligheter men det var ju precis som du skrev en gång hos mig att du fortfarande har "makten" att välja kläder själv till Hugo oavsett färg för han inte kan de färgerna än och när han väl kan de ska du inte hindra honom från att välja vilken färga han vill ha, eller hur?



Men när bloggare med döttrar skriver "jag vill inte att min dotter ska ha rosa för jag vill inte att hon ska ses som en flicka" då tycker jag, min åskikt att man inte vet vad genus är.

2011-01-16 @ 21:52:07
URL: http://lindamandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0