Nu igen.

2011-10-27 @ 10:10:58<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3

Än en gång har jag missat att uppdatera på ett par dagar, men här hemma är det verkligen fullt upp!! Inte en lugn stund och det beror på flera saker.

För det första så har jag en jävligt trotsig unge hemma. Han lyssnar på precis allt jag säger men gör alltid tvärt emot. Och typ var tredje dag är riktiga pipdagar. Då piper han om allt verkligen! Säger jag att han ska göra ditt så piper han att han vill göra datt. Och det spelar ingen roll vad jag säger för det är alltid fel. Jag hade kunnat säga till honom att han får äta hur mycket godis som han vill istället för middag, äta det vid tvn och inte behöva gå å lägga sig. Då hade han fan pipit om att han ville äta mat i köket och sedan gå å lägga sig. Suck.
Någon sa att jag skulle använda det mot honom och säga att han skulle göra tvärt emot vad jag egentligen ville, eftersom han antagligen skulle göra som jag faktiskt ville då. Men det blir ju ganska fel det med. Då säger jag ju att det är ok att inte göra som jag säger liksom och det jag vill är ju att han ska lyssna. Men det är väl bara att försöka ta sig igenom perioden med sinnet i behåll antar jag... :)

Med den lilla skrutten är det ganska bra. Vi var på 8mån kontroll på BVC härom dagarna och han står till på 68,5 som han gjorde vid 6mån, och har bara gått upp ca 200g. BVC skällde på mig och sa att jag måste ge honom mer mat och att jag måste få honom att sova mer. Sedan måste jag sluta mata honom på nätterna och gärna sluta amma menade hon på. Tack för den liksom. Du kan ju lika gärna säga att jag är en kass morsa liksom...
Men men. Jag försöker följa matschemat vi fick men det är inte så jävla lätt att trycka i en mätt unge mat. Och visst sover han lite mer men tro fan det, han är väl i matkoma hela dagarna! XD
Han får nu gröt och smörgås till frukost, en burk frukt till mellanmål, en burk mat till lunch, en burk frukt till mellanmål, en burk mat till middag, gröt till eftermiddagen och välling innan han somnar. En jävla massa mat för en liten unge å jag gör inte så mycket mer än att trycka i honom mat känns det som! Men han äter inte så mycket för han orkar inte all den maten.
Amningen har jag slutat med nu för det finns liksom ingen plats för den i schemat. Han orkar inte mer mat och lite skönt är det också faktiskt. Jag har tänkt att sluta i två månader nu men inte haft orken eller lusten att ta tag i det. Det har ju vart mysstunder.
Faktiskt så har Rasmus sovit sina första hela nätter nu också! Himla nöjd är jag över det!! :)

Ja det är väl lite av vad som händer, annars är det fullt upp med allt som måste göras efter en renovering och även vardagslivet liksom...


Kommentarer
Postat av: Ozzan

Tycker det är himla dåligt med bilder på renoveringen! ^^

2011-10-27 @ 22:18:41
URL: http://sweetmess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0