Renligheten själv.

2011-10-28 @ 15:21:25<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3

Tur att man är så fin efter att ha vart i hundgården. Hela jag såg ut så här!! Timja tyckte att jag skulle vara med å leka.
En liten flicka gick förbi med sin mamma. Hon frågade om hon fick gå fram och hälsa på hunden varpå mamman svarade att sånna där hundar får man aldrig gå fram och hälsa på!
Jag hade tänkt ropa till baka att de visst fick hälsa och att Timja är supersnäll... Men så kom jag på att hela jag var täckt med lera och det var väl inte till min fördel just då.

Längre bort såg jag en hund göra utfall mot en annan. Ägaren hade fullt sjå med att tillrättavisa och hålla tillbaka sin hund. Den andra ägaren gick bara förbi. Men någon meter brevid stannade en skolunge å skällde (som en hund) mot den redan flippade hunden, eggade upp honom ännu mer. Hade jag vart i närheten då så hade jag fan frågat killen va fan han höll på med. Sånt där stör mig så in i helvete!

Sen kanske hundägaren borde tänka på kastrering eller liknande men det var inte det som var grejjen med mitt berättande. Det var att det fullkomligt kryllar av respektlösa ungar här!
När jag va ute med hundarna en dag mötte jag ungar som kastade rönnbär på hundarna. Medvetet. Jag blev skitarg! Frågade va fan de sysslade med och sa att så gör man inte!
Dessa var kanske en fem-sex år och föräldrarna var en bit bort och lyfte nyfiket blicken för de undrade väl va ja sysslade med...

Jag tycker inte om barn! ...som jag inte känner. (saen god vän en gång. Å det stämmer änna!)


Kommentarer
Postat av: Linda

Blir så trött på människor som drar hundrase över en gräns! Hade väl varit bättre att mamman sa " Man går inte fram och hälsar på någon hund man inte känner till men man kan fråga ägaren om hundne gillar att bli klappad av främlingar innan man klappar" hade jag tyckt var bättre :D Jag menar en söt liten papillon kan göra anfall också liksom ;)

2011-10-28 @ 17:05:03
URL: http://lindamandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0